Prečo by dnešné firmy mali využívať ERP?
On 1.1.2022 by
Podnikový informačný systém sa pre mnohé (a predovšetkým väčšie) firmy stáva zaužívaným a vo svojej podstate veľmi potrebným štandardom. Vďaka súčasným inteligentným informačným systémom https://sango.sk sa prehľadnejšie, ľahšie a oveľa komfortnejšie zvláda plánovanie a organizovanie doslova všetkých firemných a podnikových záležitostí. Administratívna aj manuálna práca má vďaka nim svoj jasný systém.
Je to spôsobený tým, že takýto erp systém zahrňuje komplexné informácie a dáta a následne ich praktickým spôsobom poskytuje svojim užívateľom (ktorí k nemu majú pridelený prístup).
- Spomeňme napríklad prehľad o financiách, o pridelených úlohách, o nákupe surovín a napríklad sa takýmto spôsobom aj lepšie eviduje vzťah so zákazníkmi.
Aby bol celý proces svojim užívateľom ešte viac prístupný, moderné ERP systémy sú v súčasnosti dostupné online, čo znamená, že bez problém sa dá s nimi operovať cez cloud, to jest cez internet a internetové úložiská.
- Čo následne znamená, že takýto informačný softvér sa nemusí nachádzať iba na pevnom disku firemného počítača, ale užívateľ s prideleným prístupom sa k nemu pripojí napríklad aj cez svoj mobil, tablet alebo domáci počítač.
Každopádne sa však hodí spomenúť, že charakteristika podnikových informačných systémov sa dá v takomto článku opísať maximálne z všeobecného hľadiska. Každý poskytovateľ a jeho ponúkaný ERP ( Enterprise Resource Planning) a jeho určité body môžu stáť na trochu odlišných princípoch a parametroch.
- Čo v nemalej miere závisí aj od zákazníka a princípe riadenia jeho firmy. ERP sa preto zvyčajne dá vybrať a prispôsobiť na mieru každému klientovi.
A aké preukázateľné výhody dokáže priniesť inštalácia takéhoto softvéru svojim klientom a ich firmám?
Spomeňme napríklad podstatnú vec- optimalizáciu a znižovanie nákladov. Prehľad v systéme umožňuje efektívne šetriť nákladmi. Dajú sa teda nájsť body a súčasti procesu firmu, ktoré možno z rozpočtu zaberajú zbytočne moc. A na druhej strane sa zas dajú nájsť riešenia, ako sa dajú efektívne zvýšiť príjmy nájdením nových riešení a zdrojov tržieb.
V neposlednom rade sa vďaka lepšej organizácii dajú udržať stáli zákazníci, o ktorých spokojnosť a neklesajúci záujem by sa mal vedieť každý predajca starať. Nehovoriac o tom, že lepšia organizácia procesov pomáha k produktivite výroby či poskytovaných služieb.