Tie najvýstrednejšie spôsoby marketingu

V dnešnom svete plnom firiem a internetovej či televíznej propagácie produktov sa nikto nevyhne enormnému množstvu rôznych reklám. Väčšina z nich je vskutku normálna,  každá sa síce snaží zaujať, no nejde o žiadne bizarné pokusy o pozornosť. A hoci originalita je kľúčom k tomu aby si vás ľudia všimli,  stáva sa, že niektorí obchodníci to trocha preženú a vznikne zvláštna rarita, ktorá nedáva v podstate žiaden zmysel.nočné veľkomesto.jpg
Určite ste už vo svojom živote videli aspoň jednu takú. No je pravdepodobné,  že išlo len o slabí odvar v porovnaní s tým,  čo sa predvádza v zahraničí. Konkrétnejšie v krajine vychádzajúceho slnka,  Japonsku. Takmer by sa dalo povedať,  že ide o kráľa divných, a svojím spôsobom jedinečných reklám.
S úplne všednou vecou urobia spojenia (alebo a skôr nespojenia) o ktorých by sa vám ani nesnívalo, a až do úplného konca neviete, čo sa vám vlastne snažia predať. Skupina držiacich sa silákov v daždi, slnku aj snehu, tešiacich sa na zemetrasenie? Reklama na strešnú krytinu. Lamy v honosne vybavenom byte, robiace neporiadok? Kúpte si rezance. Rande dvoch ľudí, pričom z dievčaťa sa vykľuje zamaskovaný muž, ktorého napadne pes? Ochutnajte jedinečné sushi. Navyše so k tomu predstavte prehnané používanie počítačovej grafiky, špeciálnych efektov a zvukov.neóny v Japonsku.jpg

 Skvelé nápady alebo obyčajné nezmysly?

Otázkou zostáva, či sa tento princíp daným spoločnostiam skutočne vypláca. Nemíňali by predsa tisíce na natáčanie týchto vtipno- trápnych videí, ak by sa to neodrazilo na zvýšenom predaji a záujme o ich tovar alebo služby. Prekvapivo v mnohých prípadoch to platí. Posledných pár rokov sa dokonca zaznamenal nárast takéhoto druhu upútaviek. Zdá sa, že zákazníci si lepšie zapamätajú niečo, nad čím sa museli pozastaviť,  hoci aj v zápornom zmysle a zábavná reklama je predsa len atraktívnejšia, než tá nudná. Keď sa nad tým zamyslíme, nie je to nakoniec až také neuveriteľné.
 Aj keď, treba uznať, že niektoré spomenuté exempláre azda troška prekročili pomyselnú čiaru akceptovateľnosti. My si možno nevieme niečo také predstaviť na Slovensku, no ako sa hovorí,  "iný kraj, iný mrav" a to čo sa nám zdá čudné, berú pravdepodobne Japonci ako bežnú, každodennú skúsenosť.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup