Pre zdravie i krásu

Veľa ľudí si povie, že diéty a hladovky nie sú nič pre nich. Nemajú pevnú vôľu, aby vydržali nejesť a trápiť sa hladom je pre nich niečo nepredstaviteľné. V skutočnosti odborníci ani neodporúčajú radikálne hladovanie a prísne diéty, ktoré sú nárazové a nikam vlastne nevedú. Telo si potom pýta ešte viac, alebo začne ukladať tuky do zásoby. Prichádza nežiadúci „jojo-efekt“ a proces chudnutia môže začať odznova. Vlastne sa neustále opakuje a človeka to skôr či neskôr prestane baviť a rezignuje. Jediným spôsobom ako sa zbaviť prebytočných kíl natrvalo je určite nehladovať, ale začať jesť s rozumom. Ktoré potraviny by teda určite nemali chýbať v našom „diétnom jedálničku“?

zelenina

·         ovsené vločky – sú výborným a bohatým zdrojom energie a vlákniny, ktorá je skvelá pre správne fungovanie čriev a zažívacieho traktu vôbec. To je vlastne alfou a omegou správneho chudnutia a zbavovania sa kilogramov.
·         strukoviny – bielkoviny, sacharidy, vláknina a vitamíny – to všetko obsahujú strukoviny ako fazuľa, šošovica, sója či cícer. Čo k tomu ešte dodať? Asi len to, že ak vám tieto potraviny spôsobujú nafukovanie, čo tiež môže byť nepríjemné, použite čerstvú saturejku, ktorá vám pomôže aj s týmto problémom.
·         brokolica – táto zelenina obsahuje veľké množstvo minerálov a vitamínov, najmä vitamín C, ktorý je skvelým na imunitu a obranyschopnosť organizmu. Rovnako je cenným zdrojom kyseliny listovej, ktorá je dôležitá pri snahe otehotnieť ako aj počas tehotenstva pre správny vývoj plodu.

·         grapefruit – toto exotické ovocie je skvelé pri očistách a detoxe organizmu, ktorý by mal byť základom každého zdravého stravovania.
·         ananás – ak vás trápi pomalé trávenie, je ananás skvelou voľbou. Pomáha najmä pri spaľovaní tukov a obsahuje tiež cenné vitamíny, minerálne látky a stopové prvky.

brokolice

·         zemiaky – hoci túto klasickú zeleninu niektorí zaznávajú, sú zemiaky bohatým zdrojom bielkovín, ktoré náš organizmus dokáže jednoducho spracovať. Uvarené zemiaky bez tuku sú teda tiež vhodným diétnym jedlom.
Ak si počas diétneho režimu a zdravom stravovaní vieme vybrať tie potraviny, ktoré nám neuškodia, ale naopak pomôžu, bude naša snaha o chudnutie určite úspešná.